Anunțuri publice

24 Nov 2015 Printează

Buletin de analiză a calității apei – 23 noiembrie 2015

Suntem convinși că o relație corectă cu clienții presupune existența și menținerea încrederii celor din urmă în calitatea serviciilor furnizate. De aceea, zilnic monitorizăm calitatea apei potabile, respectând cerințele naționale și internaționale și sesizările clienților. Este absolut firesc să dorim să ne asigurăm că apa de la robinetul nostru poate fi consumată cu încredere, fără risc de îmbolnăvire.

Apa furnizată de S.C. VITAL S.A. se conformează unor criterii de calitate foarte stricte, ea conţinând numeroase săruri minerale de care organismul are nevoie.  Până să ajungă în paharul dumneavoastră, apa potabilă furnizată de S.C. VITAL S.A. parcurge un drum lung, pornind de la stadiul de apă de baraj (brută), până la cel de apă numai bună de băut.

În municipiul Baia Mare, calitatea apei se verifică zilnic la sursă, pe fluxul tehnologic, înainte de distribuția acesteia în rețea, prin testarea în laborator a 19 parametrii fizico-chimici și microbiologici. Controlul calității apei se realizează în paralel și prin analizoare automate.    

În România s-a creat o psihoza în ceea ce privește conținutul apei de la robinet, în special al clorului, care este un agent dezinfectant care distruge eventualele bacterii prezente în apă. La iesirea din stațiile de tratare a apei, apa este de  calitate conformă standardelor în vigoare din domeniu. Pentru păstrarea calității apei până la robinetele consumatorilor și prevenirea îmbolnăvirilor, se adaugă o cantitate de clor la ieșirea din stație de ordinul a 0,5mg/l. ( legea 458/2002  prevede 0,5 mg/l clor rezidual liber la intrarea în rețea). Pentru persoanele mai sensibile sau cele care se cunosc a fi alergice se recomandă să lase apa în repaus, la rece, în vas deschis, o oră sau două înainte de a o consuma, sau să adauge în apă câteva picături de zeamă de lămâie.

            Trebuie menționat că niciun operator de apă nu are interesul de a injecta în apă reactivi mai mult decât este necesar, întrucât aceștia au costuri ridicate. Reactivii cu care este tratată apa sunt dozați conform standardelor, dar niciodată nu se face exces!

            Suntem dispuși să cheltuim sume mari de bani pe apa îmbuteliată, însă realitatea este că utilizarea apei de la robinet este mult mai sigură față de cea îmbuteliată, datorită unei monitorizări continue a acesteia și a legislației mult mai riguroase, comparativ cu reglementările care se aplică apei îmbuteliate.

            Pentru asigurarea calității apei potabile în rețeaua de distibutie, S.C. VITAL S.A. desfășoară zilnic programe de prelevare și testare a parametrilor  din 19 puncte de control, stabilite de comun acord cu Direcția de Sănătate Publică Maramureș.

            Pe site-ul nostru www.vitalmm.ro, la secțiunea INFORMAȚII UTILE, în cadrul rubricii destinate calității apei (BULETIN ANALIZĂ APĂ) am publicat rezultatele monitorizării calității apei potabile din rețeaua municipiului Baia Mare, în 23 noiembrie 2015.

            Laboratorul de analize fizico-chimice și microbiologice din cadrul S.C. VITAL S.A. desfășoară zilnic o activitate cotată la cel mai înalt nivel de competență profesională, dovadă fiind faptul că este acreditat RENAR din anul 2012. Acreditarea laboratorului garantează clienților noștri certitudinea că rezultatele obținute pentru toți parametrii de calitate ai apei potabile sunt corecte și credibile.

            Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, aveți la dispoziție꞉

- dispeceratul S.C. VITAL S.A., telefon: 0262 212 550; 215 150, 215 151, 215 152.

- Biroul Relații cu Publicul, telefon 0262 213 574, 213 575.