Ultimele noutati

02 Iul 2020 Printează

Panou online COVID 19 - Buna gestionare a resurselor de apă salvează vieți!

Criză globală de sănătate a pus un accent special asupra utilităților de apă și gestionează criza cu soluții inovatoare și standarde etice ridicate. Pandemia COVID-19 a scos în evidență faptul că spălarea regulată și minuțioasă a  mâinilor, după cum a recomandat Organizația Mondială a Sănătății (OMS), este o măsură eficientă de protecție. Tinerii profesioniști din domeniul apei care lucrează pentru companiile de utilități sunt practicienii care asistă la provocarea gestionării eficiente și sigure a acestei resurse prețioase. Și-au împărtășit perspectiva și experiența în cadrul acestui Panou Online al Asocieției Internaționale a Apei (IWA)  și au convenit că țările și comunitățile din toate părțile lumii au experimentat importanța serviciilor de gestionare a apei potabile și a canalizării pentru sănătatea publică în timpul acestei crize globale de sănătate.

În cadrul discuției, comisarii au fost de acord că, în fața acestei crize, serviciile de apă s-au concentrat pe menținerea serviciilor esențiale, în același timp punând accent și pe siguranța angajaților lor. Aceasta a fost o provocare pentru toți, iar multe utilități au remarcat o reducere semnificativă a consumului industrial de apă cu o creștere simultană a consumului de apă din gospodărie, datorită faptului că oamenii au rămas acasă. Drept urmare, multe companii de utilități s-au confruntat cu o scădere a veniturilor. Pentru acestea a fost provocator faptul că, în fața standardelor etice și a siguranței publice, guvernele sau autoritățile de reglementare au dat directive sau ordine „să nu taie apa persoanelor”.

Prima preocupare principală din Botswana a fost „asigurarea aprovizionării continue, unde aveți obligația de a servi întreaga națiune - cu unele sate fiind situate la o distanță la 300 km unul de altul”, a spus Botlhale Monametsi. Utilitatea a colaborat cu diverse părți instituții, inclusiv guvernul, companiile private și comunitățile pentru o mai bună gestiune a acestor resurse,  în timpul situației pandemice COVID-19. Colaborarea și solidaritatea dintre aceste părți a fost enormă - de exemplu, comunitățile din zonă și-au oferit propriile foraje private ca sursă de aprovizionare pentru a asigura serviciile de apă pentru regiune.

Implicațiile politicii fără restricții și directivelor similare au fost dificile pentru NWSC în Uganda, a declarat John Sekabira Fisher, deoarece rata de colectare a facturilor a scăzut imediat cu 20%. Pentru a stimula colectarea necesară a veniturilor, NWSC a aplicat o abordare proactivă de marketing și comunicare pentru a informa clienții despre situația critică și pentru a asigura plata la timp a facturilor. Pentru a veni în contact cu clienții lor, utilitatea a scris mesaje în ziare, posturi de radio și social media pentru a îmbunătăți transparența și a sensibiliza cu privire la importanța plății clienților.

În Malaezia, anunțul directivei fără restricții a permis autorității de reglementare, Comisia Națională a Serviciilor de Apă din Malaezia, să dea directive cu privire la numărul permis de forță de muncă și membri ai personalului la stațiile de tratare și la birouri, a declarat Loga Veeraiahalso de la SPAN. Ea a adăugat că regulile stricte au avut un impact asupra gestionării utilității sale și au dus la suspendarea auditurilor lor tematice pentru anul în curs.

Specialiștii au atras  atenția asupra unor zone cheie post-pandemice:

Nevoia de a achita utilitățile  - Loga Veeraiahalso a explicat că, „ca autoritate de reglementare, am redus IPA-urile anuale și am creat mai multe propuneri și planuri pentru a reduce povara pentru furnizorii de servicii.” Între timp, Botlhale Monametsi, specialist în calitatea apei la WUB din Botswana, a indicat că „companiile ar trebui să cuprindă în planul de afaceri  și astfel de situații care să țină cont de pandemii și alte situații de urgență. Tehnologia, în cazul nostru, ne ajută la colectarea facturilor la distanță, ceea ce este o condiție vitală pentru companie.”

Importanța comunicării și colaborării -  Botlhale Monametsi a subliniat „ importanța colaborării dintre companiile de utilități, sectorul privat și comunitate, în lumina abordării deficienței  de apă”. John Sekabira Fisher a comentat că „departamentul său de comunicare a arătat clar valoarea sa, iar pandemia a arătat importanța comunicării în criză.” El a subliniat în continuare „nevoia de partajare a informațiilor, a datelor, a rezultatelor cercetării atât la nivel național, cât și la nivel global pentru a învăța unul de la altul”.

Nevoia unei aprovizionări constante și a unei cereri crescute de apă versus disponibilitatea de apă - „ Există o nevoie clară de mai multă muncă pentru aprovizionarea constantă și mai multă apă”, a spus Ben Thwaites. „Trebuie să lucrăm la infrastructura nouă și să facem față cererii mai mari de apă”, a declarat John Sekabira Fisher.

În general, comisarii au fost optimiști până la sfârșitul sesiunii Panoului Online. Aceștia consideră că viitorul sector al apei post-pandemice este un potențial mai inovator, orientat către automatizare și cu o strategie solidă de gestionare a crizelor.

Sursa iwa-network.org