Comunicate de presa

26 Nov 2014 Printează

Recomandări sezonul rece

S.C. VITAL S.A. recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheț al instalațiilor și amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienților noștri cu câteva recomandări tehnice.

În conformitate cu legislația în vigoare, instalația interioară de alimentare cu apă (după contor) aparține beneficiarului care are obligația întreținerii și reparării acesteia. Astfel, pe timpul sezonului rece instalațiile interioare, aflate în responsabilitatea deținătorilor trebuie protejate.

Recomandăm abonaților să blocheze accesul aerului rece în incintele (cămine de apometre, case de scară, subsoluri) pe unde trec instalațiile, prin montarea geamurilor acolo unde ele lipsesc, sesizarea societății noastre pentru acele situatii excepționale în care ar lipsi capacele de pe căminele de apometru, golirea subsolurilor de ape uzate și nu în ultimul rând chiar izolarea termică suplimentară a conductelor cu materiale specifice (polistiren, vată minerală sau orice alt material izolant). Nu trebuie uitată nici verificarea conductelor de apă și a eventualilor robineți montați pe instalație, înainte de venirea frigului, pentru a vă asigura ca nu există fisuri sau pierderi de apă care ar putea favoriza înghețarea conductelor.

În cazul în care, în ciuda măsurilor luate, sau în lipsa acestora vor apărea situații de îngheț a conductelor trebuie să știți următoarele:

  • nu forțați apometrele montate la limita de proprietate. În cazul în care sunt probleme la apometre, nu încercați să le dezghețați singuri ci anunțați S.C. Vital S.A.;
  • dacă problema a apărut la conductele proprii (rețeaua interioară) rugați vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnați încet peste conductă în zona înghețată;
  • nu folosiți focul deschis pentru dezghețarea conductelor;
  • în cazul în care coborâți în căminele de apometru, după deschiderea capacelor lăsați câteva secunde să se aerisească; în interiorul căminului nu călcați instalațiile respectiv robineții și conductele, iar la ieșire repuneți capacele la locul lor;
  • acolo unde deja au fost probleme de înghet vă rugăm să izolati instalațiile (dacă nu există la dispoziție materiale specifice, se pot folosi orice materiale textile care protejează de frig instalațiile)

În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, societatea Vital va repara sau înlocui contorul, facturând în schimb acest serviciu.

Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.

Pentru informații suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul S.C. VITAL S.A. Baia Mare tel: 0262212550; 215150, 215151, 215152.

Ziua Mondială a Apei 2024

În viața noastră profesională, ne putem asigura că toate activitățile noastre se desfășoară în mod responsabil, cu protejarea resurselor de apă și a ecositemelor, conform(...)

18 Mar 2024 Citește mai mult