Operatorul poate întrerupe furnizarea apei potabile către consumator? În ce condiții?

Da, operatorul regional de furnizare a serviciilor de alimentare cu apă potabilă și canalizare are dreptul în anumite condiții să întrerupă furnizarea apei potabile către utilizatori. Conform Contractului de furnizare/prestare a serviciului de alimentare cu apă și canalizare, S.C. VITAL S.A. poate să întrerupă furnizarea apei potabile:

 “numai după 5 zile lucrătoare de la primirea de către utilizator a unei notificări constând în comunicarea scrisă făcută de operator și adresată utilizatorului, în următoarele situații:

  1. utilizatorul nu achită factura în termen de 30 de zile calendaristice de la data scadentă;
  2. neachitarea obligațiilor de plată pentru recuperarea daunelor, stabilite printr-o hotărâre judecătorească definitivă, provocate de distrugerea sau deteriorarea unor construcții sau instalații aferente infrastructurii edilitar-urbane a localităților, aflate în administrarea lor;     
  3. împiedicarea delegatului împuternicit al operatorului de a controla instalațiile de utilizare, de a monta, verifica, înlocui sau citi aparatele de măsurare - înregistrare, sau de a remedia defecțiunile la instalațiile administrate de operator, când acestea se află pe proprietatea utilizatorului;” (Cap. III, art. 3.10);

(Cap.III.art.3.11) să sisteze serviciul de alimentare cu apă și canalizare în cazul în care se deversează, în rețeaua publică de canalizare, ape uzate care depășesc concentrațiile maxime admise pentru impurificatori, valori care sunt prevăzute în Anexa 1.4;