Cum procedez dacă sunt în imposibilitatea achitării integrale a unei facturi mai mari sau a restanțelor de plată?

Conform art. 32 (1) din Legea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare nr. 241/2006 republicată, operatorul are dreptul să sisteze furnizarea/prestarea serviciilor de apă şi canalizare acelor utilizatori care nu îşi achită contravaloarea serviciilor furnizate/prestate în cel mult 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată a facturilor, prin debranşarea de la reţelele publice de distribuţie a apei ori de la reţelele publice de canalizare, indiferent de cuantumul debitului. Măsura debranşării se poate lua numai în urma unei notificări prealabile adresate utilizatorului restant şi se poate pune în aplicare după 5 zile lucrătoare de la data primirii acesteia. Procedura de notificare se va considera îndeplinită și în cazul unui refuz de primire a acesteia din partea utilizatorului.

În cazul utilizatorilor aflați în imposibilitatea de a achita integral o factură sau soldul restant, există altenativa încheierii unui angajament de plată. În acest caz, utilizatorii vor achita lunar contravaloarea eșalonării, precum și factura scadentă.

Nerespectarea oricărui termen de plată conduce la anularea angajamentului, sistarea furnizării/prestării serviciilor de apă și canalizare fără alt preaviz și acționarea debitorului în judecată.