UTIL - Cum puteți proteja instalațiile de apă împotriva înghețului

S.C. VITAL S.A. recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheț al instalațiilor și amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienților noștri cu câteva recomandări tehnice.

Utilizatorii se pot proteja împotriva pagubelor pe care înghețul le poate provoca, evitând astfel cheltuielile cu reparațiile sau înlocuirea apometrelor, țevilor sau a branșamentelor de alimentare cu apă. Pe perioada de timp cu temperaturi scăzute, proprietarii de locuințe ar trebui să acorde importanță protejării apometrelor și țevilor de îngheț.

Sfaturi pentru a evita îngheţarea apometrului şi a conductelor interioare:
• Nu închideţi complet căldura atunci când este frig, chiar dacă plecaţi de acasă.
• Protejaţi atât apometrul cât şi conductele de expunerea la curenţi de aer rece.
• Protejarea corespunzătoare a apometrului, dacă se află într-un cămin de contor neizolat, se poate realiza utilizând plăci din poliuretan sau polistiren extrudat.
• Nu folosiţi materiale care absorb umezeala (paie, textile, hârtie, vată de sticlă etc). Asiguraţi-vă că rama şi capacul de protecţie al căminului unde se afla amplasat apometru sunt bine fixate, iar capacul este închis.
• În zilele geroase, fără zăpadă, protejaţi suplimentar rama şi capacul cu o folie de plastic peste care puteţi turna pământ pentru a micşora inerţia termică a componentelor ce se află în cămin. Asiguraţi-vă că pământul poate fi uşor de îndepărtat pentru a permite accesul la apometru.
• Dacă lipsiţi mai mult timp de la domiciliu, nu uitaţi să goliţi conductele interioare de apă.

Ȋn cazul în care, în urma mãsurilor luate, sau în lipsa acestora vor apãrea situaţii de îngheţ a conductelor este necesar sã cunoaşteţi urmãtoarele:

- nu acţionaţi asupra apometrelor instalate la limita de proprietate, în cazul în care sunt înghețate  apometrele, nu încercaţi sã le dezghețaţi singuri, anunţaţi S.C. VITAL S.A.

-  dacã problema a apãrut la instalaţia  proprie (reţeaua interioarã) rugaţi vecinii sã vã dea un vas cu apã caldã pe care o turnaţi încet peste conducta, în zona îngheţatã;

-  nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor;

-  pentru problemele majore apãrute şi dacã nu reuşiţi sã dezghetaţi conductele interioare apelaţi la serviciile societății noastre.                                                                                            

În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, societatea VITAL va repara sau înlocui contorul, facturând acest serviciu. Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare și funcționare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă și de canalizare, consolidat și armonizat pentru județul Maramureș,”Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.”

S.C. VITAL S.A. reamintește utilizatorilor de necesitatea verificării conductelor de apã şi a eventualilor robineţi montaţi pe instalaţie, înainte de venirea frigului, pentru a vã asigura cã nu existã fisuri sau pierderi de apã care ar putea favoriza îngheţarea conductelor.

Pentru informaţii suplimentare sau alte sesizări, utilizatorii pot suna la Dispeceratul S.C.VITAL S.A. la numerele de telefon  0262/215150, *1, *2 și 0362/401052, 3, 0372752661.

Vă mulțumim pentru înțelegere și colaborare!