Calitatea apei și grija față de instalațiile interioare

Potrivit Comisiei Europene, accesul la apă de calitate mai bună ar putea reduce consumul de apă îmbuteliată cu 17%. Reducerea consumului de apă îmbuteliată ajută oamenii să economisească bani și are un impact pozitiv asupra mediului prin reducerea emisiilor de CO2 și a deșeurilor de plastic.

Societatea VITAL S.A. monitorizează continuu calitatea apei potabile, începând cu procesul de tratare și până la robinetele consumatorilor. Se verifică zilnic probe de apă potabilă prelevate din rețeaua de distribuție a orasului Baia Mare, precum și din zonele de operare ale societății, din  județul Maramureș. Punctele de control sunt clar definite și sunt stabilite de comun acord cu Direcția de Sănătate Publică Maramureș, în  funcție de numărul de locuitori.

Încercăm în permanență  să furnizăm o apă de calitate, însă pentru menţinerea calităţii apei furnizate prin reţeaua publică de alimentare este necesară şi o bună întreţinere a instalaţiilor interioare.

Vă facem câteva recomadări referitoare la modul în care rețelele interioare pot afecta calitatea apei distribuită în rețelele publice

  • instalație veche  - în cazul în care n-aţi utilizat instalaţia de apă o perioadă mai mare de timp (zile, săptămâni), iar prima apă care a stagnat pe ţevi şi care va curge are o uşoară colorare
  • ansamblul de robinete, filtre şi disipatoare de jet necurăţate
  • intervenţiile pe reţeaua publică de apă potabilă. Dacă au existat intervenţii în reţea se poate ca, după reluarea furnizării apei, aceasta să prezinte o uşoară colorare. Este bine să lăsaţi apa să curgă până când veţi constata că aspectul acesteia revine la normal.

De fiecare dată când constataţi o deteriorare a aspectului apei de la robinetul dumneavoastră vă recomandăm:

  • să lăsaţi apa să curgă câteva secunde
  • să va informaţi dacă apa a fost oprită pentru intervenţii ( dispecerat S.C VITAL S.A. telefon 0262/212550, 0262/215150,1,2 și 0362/401052, 3 , 0372/752661)
  • să verificaţi dacă şi vecinii dumneavoastră au aceeaşi problemă

Nu trebuie să permiteţi intervenţii ale persoanelor neautorizate la sistemul public de alimentare cu apă şi nici la reţeaua interioară.

Odată cu apropierea sezonului rece vă reamintim de verificarea instalațiilor din curte și din casă și repararea oricăror robineți care picură. Un punct important pe lista de verificări sunt căminele de apometru, unde se recomandă curățarea capacelor, a interiorului căminelor și verificarea robineților din cămin, concomitent cu protecția termică a ansamblului de măsură din cămin. Toate instalațiile de apă expuse frigului, cum ar fi cele montate în aer liber sau în spații neîncălzite (poduri, subsoluri, garaje etc) trebuie fie scoase din funcțiune și golite de apă înainte de venirea vremii reci, fie să aibă parte de protecţie la îngheț. Reamintim utilizatorilor că răspund de protejarea contoarelor montate pe proprietatea lor și vor suporta cheltuielile aferente, când contorul s-a spart sau defectat din cauza înghețului, fiind insuficient protejat.

În municipiul Baia Mare, calitatea apei se verifică zilnic la sursă, pe fluxul tehnologic, înainte de distribuția acesteia în rețea, prin testarea în laborator a 19 parametrii fizico-chimici și microbiologici. Laboratorul de analize fizico-chimice și microbiologice oferă zilnic Direcţiei Producție din cadrul S.C. VITAL SA  informaţii privind calitatea apei şi  transmite periodic rezultatele analizelor efectuate sub formă de „Rapoarte de încercări”, care furnizează informaţii referitoare la calitatea şi provenienţa apei, comparând diverse caracteristici ale acesteia cu prevederile impuse de legislaţia în vigoare. Rezultatele analizelor sunt publice și pot fi accesate de către consumatori pe site-ul nostru www.vitalmm.ro.

Certificatele emise, de RENAR ŞI MINISTERUL SANĂTĂŢII, demonstrează faptul că activităţile privind controlul calităţii apei se desfăşoară zilnic la cel mai înalt nivel de competenţă profesională. În acelaşi timp aceste certificate sunt dovezi certe, care vin să întărească și mai mult încredere deplină a cliențiilor noștrii, în serviciile efectuate de către S.C. VITAL S.A.