Ce sunt lucrările planificate și avariile și unde mă pot informa de apariția acestora?

S.C. VITAL S.A. desfășoară în mod curent activități de întreținere a rețelelor de apă și de canalizare. Pentru a asigura funcționalitatea sistemului, angajații S.C. VITAL S.A. intervin la rețelele de distribuție a apei, realizând lucrări de reparații, înlocuire piese sau conducte, igienizează/repară rezervoare de apă sau rețele de distribuție a apei etc. Sunt așa numitele „lucrări programate ”, care sunt planificate și sunt aduse la cunoștința utilizatorilor cu cel puțin 24 de ore înainte de întrerupere, prin intermediul mai multor canale de comunicare, site, mass media, facebook.

Pentru perioada de întrerupere lucrările programate sunt anunțate din timp, pentru a permite utilizatorilor să-și creeze rezerve de apă.

Avariile - o a doua categorie de disfuncționalități, mult mai numeroasă decât cea a lucrărilor programate. Acestea se produc spontan, într-o anumită zonă din aria de operare și au cauze diverse: vechimea rețelei, lucrări realizate necorespunzător, materiale de o calitate îndoielnică, factori externi care afectează integritatea conductei (inclusiv avarii provocate de firmele de construcții) etc. Avariile nu ne permit să anunțăm întreruperile în prealabil, pentru ca utilizatorii să-și creeze rezerve de apă, comunicatele emise oferind doar informații asupra cauzelor producerii defecțiunilor, orele estimate pentru reluarea furnizării și zonele afectate de întrerupere.

De la momentul primirii sesizării și până la anunțarea pe site a defecțiunii trec uneori câteva zeci de minute, întrucât echipa de intervenție are nevoie de timp pentru a ajunge la fața locului, a detecta defecțiunea, a realiza săpăturile pentru a vedea gravitatea situației, pentru a estima ce materiale sunt necesare și care este timpul necesar pentru remedierea defecțiunii. Lucrările în sine durează mai multe ore, întrucât este nevoie de timp pentru golirea conductei ce urmează a fi reparată, pentru realizarea reparației, pentru încărcarea conductei cu apă iar aceasta să ajungă la utilizatorul cel mai îndepărtat de pe traseul afectat. În momentul în care se produce o avarie, mulți utilizatori apelează la dispecerat, la numerele de telefon: 0362 401052, 3, 0372 752661, 0262 212550, 0262-215150, 1, 2, pentru a afla informații privind cauza și durata de remediere a acesteia. Din păcate, dispecerul de serviciu se află uneori în imposibilitatea de a face față avalanșei de telefoane apărute în astfel de situații, cînd zeci de utilizatori sună simultan pentru a primi informații.

În aceste condiții, aducem la cunoștința utilizatorilor că informațiile pe care le primiți în astfel de situații de la dispecerat sunt disponibile și din următoarele surse:

Lucrările programate

Avariile

  • Sunt anunțate pe site-ul https://www.vitalmm.ro, imediat după ce a ajuns informația la departamentul Relații Publice și Dispecerat;
  • În situația unor avarii care afectează un mare număr de utilizatori, informația este postată și pe pagina de facebook a societății  https://www.facebook.com/vitalmm.ro / și pe site-urile instituțiilor mass media locale.

Prin urmare, recomandăm utilizatorilor ca în momentul în care se întrerupe furnizarea apei să verifice mai întâi site-ul societății, pentru a afla eventuale informații.

Procedând astfel, evitați riscul de a nu beneficia de informații privind întreruperile de apă care vă afectează, în situația în care dispeceratul este indisponibil temporar din cauza numărului mare de apeluri înregistrate.